tisdag 18 januari 2011

En diktatur i Europa - hur fräscht känns det egentligen?

Ursäkta rubriken, men det händer crap i Vitryssland, det vet ni eller hur? Trots att svenska tidningar inte är så jätteintresserade.
Här kan man läsa lite om det senaste, att regimen pekar ut den svenska ambassadören som oppositionsvän. Carl Bildt sa i radion i går att han jobbar på det. Mmm. Bra det går.
Man kan gå hit och demonstrera om man bor i Stockholm.
Och man kan skriva på här. Det är en namninsamling som f.d. bloggaren Anders - Med En Kniv startat, han är i det civila författare och dramaturg. Han har kontakt med en vitrysk teatergrupp vars föreställningar spelas över hela världen för utsålda hus - utom hemma. Där sprids ryktet via hörsägen att en föreställning kommer att ges i en lägenhet eller källarlokal någonstans. Kommer snuten åker de i finkan på rot, publik som åskådare. Gå med här kan man också göra för att få veta mer om vad som händer på just den fronten.
Jävla skit.
Jag tycker inte att dom ska få vara med i melodifestivalen.

5 kommentarer:

godiva sa...

Ja. Saker händer. Hyfsat nära.

Och jag, som är helt obildad osv, visste inte heller att Tunisien hade en hatad diktator. Jag trodde Tunisien var en resort hos Fritidsresor.

Livet just nu sa...

Själv har jag fullt upp på nära håll med onda släktingar. Räcker och blir över.
Men när jag kravlat mig upp ur det hålet ska jag läsa och engagera mig.

För min del kan de lägga ner Melodifestivalen.

Kung Blåtand sa...

Jag måste säga att jag är precis där Livet just nu, är.

Huskorset sa...

Godiva: Nej, inte jag heller och jag med.

LJN & KB: Usch. Fan vad tråkigt. Jag känner med er. Det är så himla tröstlöst.

ullrika sa...

Det är så fasansfullt. Såg en del av ett program på UR igår. Det var Anders som fick upp mina ögon för det här också. Jag är orolig över vad som händer, och hur det ska gå.