tisdag 7 december 2010

Jo, vi var ju i Spanien i somras...

Jag vet att jag sagt att det blir vårt eget hus som pepparkakshus, men... Kanske ändå inte. Det har jag ju gjort en gång. Det är liksom ingen match då, jag går inte igång på det lika mycket som förra gången. Åttaåringen röstade på Jonsereds kyrka, men något tråkigare kan jag inte tänka mig (så jag skyllde på att vi inte mätt upp den).
Men.
När Lillkillen skulle traska till dagis i morse kom han med sitt förslag. En annan kyrka. Egentligen helt självklart eftersom det utan konkurrens var årets husupplevelse för oss allihop.
Jag kände adrenalinet rinna till.
Jag vet inte om jag klarar det.
Och det är lite det som är grejen.
Dessutom gör det ju ingenting om den inte blir färdig.

17 kommentarer:

Singelmamman sa...

Just tanken på att "det inte gör något om det inte blir färdigt" är ju genialiskt. Ska genast ta itu med nämnda kyrka. Han kanske också var trött på att bygga...

Anonym sa...

ABSOLUT!
sa Jompen

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!

Alltså, kamikazeprojekt. Helt underbart!

Översättarhelena sa...

DU ÄR INTE RIKTIGT KLOK! (På ett bra sätt, alltså.)

Filmstjärnan sa...

Dag kommer inte om det inte är färdigt...

livet just nu sa...

Jag bugar mig med pannan mot mattan, överväldigad.
Själv gör jag vågen om jag lyckas flytta julbocken från bordet till plåten. I ett stycke...

Sara bakar sa...

Ja, herregud, det är ju där ribban ligger nu när Susanna har gjort hela Lönneberga. Jag är helt knäckt.

Anonym sa...

Men jösses! Han är ett geni! /gardener wannabe

Fredrik sa...

Hahahaha, ja djävlar...

Snokis sa...

Ett sånt därnt kan jag göra på fem minuter. Men jag har ingen lust.

Huskorset sa...

Hej allihop! tack för glada tillrop!
Den kommer förmodligen att se för täääskig ut eftersom jag glömde mäta upp den när vi var där. Eller om det är för att jag inte orkade göra mallar utan frifräste hejvilt när jag skar ut bitarna igår.
Steg 1 är iaf klart...

Kung Blåtand sa...

http://www.facebook.com/?ref=home#!/photo.php?fbid=1521261587553&set=a.1521261307546.2069939.1114975789&theater
Ursäkta långa haranger - men lite värt det!
God jul!
FÖ - såg denna vackra kyrka för ett tag sedan.

Huskorset sa...

KB: Jag får inte se den sidan säger dom när jag försöker. Är det en bild på ett pepparkakshus?

Godiva sa...

Galet bra projekt! Utan projekt dör man!

Kung Blåtand sa...

Ja!
Vad synd!
Det är mina syskonbarn som gjort ett verkligen jättefint Hogwarts! Hela skolan!
Men jag ser fram emot ditt!!
Lycka till - jag tror du fixar det!

Huskorset sa...

Godiva: O yes. Alternativt blir galen.

KB: Aha! Åh, det skulle jag verkligen vilja se... Vad himla bra gjort av dom!

Kung Blåtand sa...

Ja, jag är lite impad liksom av dina ambitiösa projekt!
kanske kan jag ordna en bild så småningom :-)
Väntar med spänning på Familia..