torsdag 29 juli 2010

On the road again

Om en liten stund ska jag fara och hämta barnen i Skåne.
Ödet ville att den första morgonen, igår, som målarna inte var här från kl 07.00 eftersom de var klara, samtidigt var den första morgonen som barna var hos Mormor. Vi var helt allena i kåken! Det var najs.
Vi har hunnit allt det ville:
* Källaren rensad, skubbad och två kontor inredda.
* Inflyttning i nya skafferiet.
* Smatten under kupan på ovanvåningen rensad o städad.
* Förpassning av målarskräp, byggskräp, allmänt skräp och annat jox till Tippen.

Det är en hel del kvar kvar, men det där värsta, oöverkomliga och skitiga är väck. Mycket skönt.
En rolig sak är att vi nu packade upp och sorterade den sista flyttlådan från Sveagatan, varifrån vi flyttade hit för två och ett halvt år sedan. Nu bor vi här på riktigt.

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Men hehehe då?

Åsa sa...

Alltså... vi har sett före- och underbilder, men hur ser huset ut nu? Blev det rosa som ni pratade om?

Snokis sa...

Jag har fobi mot första ordet i punkt 3.

Kung Blåtand sa...

Haha, det är min svärmoders favvo-ord.
En smatt för sigsjälv.

Huskorset sa...

P i m: Ä-hrm. Etiketten.

Åsa: Haha! Kanske det du! Bilder kommer.

Snokis: Vad ska vi säga när vi pratar med dig då?

KB: Ja, jag måste tillstå att jag tycker det är praktiskt. Min mor envisas med att kalla det för "hallen på ovanvåningen". Vad sägs om det, Snok?

Snokis sa...

"Det lilla utrymmet" kanske.