fredag 26 mars 2010

Korv med bröd och rödvin

Huskorset var helt slut i roten efter en dag på dagis och en eftermiddag med ongar och hantverkare. Filmstjärnan kom hem med matkassar, packade in medan hon drösade ihop i soffan och *paff* så var han ute genom dörren på väg till teatern att spela den föreställning han är inhoppare i.

- "Mammaaaa! Maaat!?"
- "Middag? Ska vi äta middag? Jasså, VAD vi ska äta till middag?"
Paus för kraftansamling.
- "Tjaa...Vad vill ni ha då? (och vad vill JAG ha?)"

Förnimmelsen av total renons på stil, klass och förfining överskuggas på intet sätt av den krypande känslan av att jag förnedrat mig på ett sätt en människa annars bara kan göra om hon skiter på sig offentligt.

9 kommentarer:

Kung Blåtand sa...

Hur tänker du, ärade Huskors???
Kräks gör man väl varje morgon.
För att inte tala om att skita på sig offentligt (bildligt eller bokstavligt)Do it all the time (kolla bara inlägg)
Jag tycker du verkar en supermom/lovermom/superskådis - med alla grejer du gör för dina ongar och din man, samt teatrar med den äran!
Sitt du på soffan och låt ongarna göra trolldegspaj! You go!

Lilla Blå sa...

Jag kan komma över med en korg delikatesser?

godiva sa...

Korv med bröd och rödvin, det blev jag sugen på nu!

Chefspatienten har just rostat kastanjer, vilket trams!

Huskorset sa...

Ni är så himla gulliga. Nu är jag glad igen. Trots att jag till råga på eländet fann mig i afton tittandes på reprisen på ett Saltö-avsnitt.

Sara bakar sa...

Men allvarligt. Menar du att du har klarat nästan åtta år som mamma utan att hamna i den här situationen? Rekord!

m sa...

Ostbågar och rödvin är min favoritmiddag. Hade jag haft barn hade de så klart fått korv. Och saft?

moder solo sa...

....det känns som det kommer snart....fiskpinnar i brödrosten....välkommen...

wettexvärlden sa...

Äsch! Man tager vad man haver. Oavsett om det gäller mat eller ork. Ingen riskerar ju att svälta ihjäl och ongarna var säkert helnöjda.

Tror banne mig jag blev lite sugen på en kokt med bröd nu...

Kram på dig Husis!

Godiva sa...

Kram?