onsdag 3 mars 2010

Ett teaaaaaterminne

En kompis på Fejan berättade att hon får ränna omkring med extratuttar i den föreställning hon repar just nu.
I Hantverkarna (vi har f.ö.premiär om tre veckor, om någon undrade) har jag skyhöga klackar som jag klarar av enbart för att jag kliver ur dem så snart jag går av scen.
Det är roligt med teaterkostymer. Alltid är det nåt kul man får testa.
När jag var gravid med Lillkillen fick jag prova att ha en lösröv (ett ord som också är en väldigt bra talövning!) för att liksom balansera kroppshyddan. Jag kunde inte sluta skratta. Gro-tesque var ordet! Men väldigt roligt. Jag såg ut som ett gigantiskt "S" i profil.

3 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Det är roligt med teaterkostymer, instämmer hon som just har fått sitt livs första. Dock utan lösröv.

wettexvärlden sa...

Jag önskar att min röv var lös. Åtminstone när jag tänker bikinisäsong. Den är snart över oss.

När jag var barn hade vi en "kläutlåda" med allt från gardiner till fars gamla brallor. Herregud så roligt vi hade med den! Jag förstår din lycka :)

Huskorset sa...

öH: Men med silikonhuvud! Jag hoppas sååå att vi inte repar på erat genrep för då sitter vi som ljus i publiken. Oh, vad jag ska oooh:a och aaah:a åt hämndgudinnorna!

Wettex: Usch nej huvva, jag besparar mänskligheten synen av Huskors i bikini. Det finns så mycket elände ändå här i världen ;) Men jag såg allt den lilla svarta raffiga hos dig härom dagen. Tjusigt.
En utklädningslåda hade jag med! Å, det var roligt! Böjas i tid... :)