tisdag 23 februari 2010

Ledsen Mannen, men nu ryker ditt inkognito

Mediabevakningen av Ekots undersökning om sexuella trakasserier inom scenkonsten har i sanning lämnat en del i övrigt att önska (utan att på något sätt ta heder och ära av själva undersökningen) och inte bara den ena och den andra har uttalat sig i media, utan även Endre (där fick jag allt till det) i någon sorts särdeles märkeligt försvarstal som vädrar en syn på teaterkonst som många i branschen verkligen inte känner igen sig i, jag inkluderad.
Mannen från Åkarp, en kollega som jag nämnt flera gånger här på bloggen, är jag stolt att kalla min vän och det sedan mer än femton år. Han är en av de skarpare knivarna i lådan och dessutom utrustad med vid klokskap och stor humor. Han fattade sin dartpil till penna och slungade den - Bulls eye!

Inga kommentarer: