måndag 21 december 2009

Hellooo Murphy!

Ikväll är det gaaalapremiär på en film som Filmstjärnan är med i. Ongarna är hos kusinerna och vi får göra oss i ordning där. Jag penslar glatt på mig kalasansiktet men tycker att jag verkar bli mer grå än glamourglowin´... Äsch, det är väl spegeln och det ovana toaljuset hos Blodssvågern m familj, tänker jag.
Nej, det var min svarta ögonskugga som gått sönder och spritt sig i hela makeup-necessären. Över allt ligger ett mörkgrått skimmer, inklusive alla penslar och applikatorer.
Tvätta allt, inklusive mig själv, föna borstar, kladda ner handdukar och börja om.
Men nu är jag klar. Hoppas vi hinner.

2 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Klart ni hinner.
Smällpussar.
Champagne-skvalp.
Heja heja.

Huskorset sa...

Tack, det gjorde vi! Vilken tur. (visst ja, ironi framgår inte i skrift)