torsdag 20 augusti 2009

Det har tydligen varit i säck innan det kom i påse

Har ni hört de grymt svängiga Bröderna Lindgren (här gästar den oförliknelige Ebbot som sångare)? Deras skiva Vuxen Barnmusik finns bl.a. på Spotify. Den är av samma kaliber som Jojje Wadenius och Barbro Lindgrens Goda´Goda´ - minns ni? - som jag lyssnade sönder som barn och trattar i mina ungar så fort jag kommer åt.

"Vänta nu..." säger ni."Lindgren? Bröderna Lindgren? Är det hennes...?" Jajamen, det är vad jag har hört.
Enjoy!


3 kommentarer:

Fredrik sa...

Shit det låter ju exakt som Jojje och gänget:) Tack för tipset :)

smultron sa...

Jag gillar deras musik till Höjdarna och dom har även gjort musiken till minstingens favoritfilm (Barbro Lindgrens) Loranga. Har varit inne på deras My Spacesida och lyssnat lite.

Huskorset sa...

Ja visst är de braaa!