tisdag 28 juli 2009

Snokis har vart på ALV

Hon tyckte Jonatan Lejonhjärta var snygg.
Det där fenomenet fanns redan på min tid. Men man önskar att det funnits allmänt internet då, så folk kunde ha haft smakfullheten att, som Snokis, enbart blogga om det.
Frågan är om det hade hjälpt. You wouldn´t beliiiieve the nerve of somliga och deras kommentarer när familjen är på väg bort från ett ställe. Medan de andra i familjen (ofta ur flera generationer) går mot nästa del av parken dröjer de sig kvar och kopplar på "charmen". Allt från tveksamma komplimanger till obehagligt, slajmigt dirrrty talk med handpåläggning. Vidrigt. Män (i alla åldrar, från mor- och farfäder till spädbarnsfäder) var alltid värst, men det förekom givetvis att kvinnor också tillkännagav sin tillgänglighet, eller vad man ska kalla det. Exakt hur sexig tror man att man är i chino-shorts, röd och solfnasig hy, tisha med reklamtryck och Foppatofflor? Och magväska? Jösses.
De som spelade tjänsteflickorna Alva och Lina fick alltid flest erbjudanden - det känns fräscht eller hur?

Och över alltihopa svävar Astrid Lindgren.

4 kommentarer:

Snokis sa...

Men det var ju precis så jag gjorde. Klämde lite utanpå tightsen och smörade. Fast jag hade förstås inga foppatofflor på mig, så då är det väl ändå skillnad ;0)

Tingeling sa...

Jag har, från säker källa, uppgifter om att Foppatofflor var just vad Snokis hade på fossingarna. Som så ofta.

Snokis sa...

Tingeling borde vara med i Olla-Teatern. Jag fan inga jävla foppatofflor, har aldrig haft och kommer aldrig att ha.

Tingeling sa...

Hahaha! Trodde aldrig Snokis skulle hitta this revealing of the truth.