onsdag 20 maj 2009

Särskilt till Godiva

Min dag började dåligt.
Jag fick lov att lägga mig i soffan, dricka kaffe och läsa Vem ska trösta knyttet? Jag grinade på varenda sida och nu känns det bättre.

När jag var riktigt liten handlade mina mardrömmar ofta om Mårran. Jag tänkte på den kära, okända Lovely Godiva och hennes mardrömmar.

En annan grej:
När en kompis son var tre år älskade han Darth Vader och var jätterädd för Mårran. En dag kom han till min kompis och deklarerade lösningen:

"Pappa! Darth Vader bajsar på Mårrans huvud!"

4 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Det är skönt att grina ibland. Mitt i alltihop. Hoppas du är ok? Kram

Huskorset sa...

Jarå. Ska ba tare lite lugnt.
Men tack hörru. Kram.

Citymorsan sa...

Jag och min bror var också skiträdda för den där Mårran. Vi kallade henne till och med för döskalle-mårran för att göra det hela lite extra läskigt. Och hon bodde i ett berg mellan Stora Höga och Stenungsund.

Huskorset sa...

Damn! Hade man ingen aning om att hon bodde där.