onsdag 13 maj 2009

Huskorset gör en Översättarhelena



Den ljuva akupunktris som i Sundsvall fick rätsida på min onda axel visade sig ha en samarbetspartner - vid Redbergsplatsen!
Här är deras hemsida (obs, den är belagd med ljud).

Det var lite dyrare i Göteborg än i Sundsvall, men här ingick å andra sidan frön i örat att klämma på så fort jag kommer åt. Detta ska jobba vidare med axeln samt stärka mjälten, vilket behövdes såg min nya akupunktris när hon inspekterade min tunga.
Känns väldigt new age, bohemiskt och bra det här.

Hjälp! Tänk om jag kommer att införskaffa en sådan där skiva med svensktopps-indianer*!?

(* min mors benämning på panflöjtsmusik)

5 kommentarer:

Lilla Blå sa...

"Svensktoppsindianer"! Vilken kanonuttryck, me like! :)
När jag såg bilden trodde jag först du åkt på stryk. Frön i örat? Är det meningen att det ska växa ut något sedan? Lagom till vintern har du nya gröna fluffiga öronmuffar?

Översättarhelena sa...

Ja, då är det bara att vänta på att de gror nu då.

Huskorset sa...

LB & ÖH: Jahaa, det är därför. Gud så praktiskt!
Då blir det väldigt varmt och skönt i vinter, jag köpte fina fårskinnsfluff-öronmuffar innan jag lämnade Norrland.

Snokis sa...

Man undrar bara varför du fick så många frön i örat. Jag var på zonterapi i måndags och nästa gång jag går dit ska jag få en kula i örat. Den ska få mig att sluta äta godis hela tiden. Jag kanske också måste köpa en panflöjsindianskiva nu.

Huskorset sa...

Oklar köpsignal här med, Snokis. Men jag tror det.

Hur ska kulan kunna få dig att sluta äta godis? (Det här är så fascinerande.) Är det en tuggummikula? Eller en såndär grön marmeladkula? Så att det känns som att du har godis hela tiden och inte behöver skaffa? Fast det är ju ätande som... Åh, alla dessa frågor!

Jag undrar också varför jag fick fem frön. Det kanske behövs flera till axel och arm? Eller så är mjälten oerhört komplicerad.