tisdag 9 december 2008

Men frukosten här ska tydligen inte gå av för hackor.

Jag bor denna veckan på hotell, sedan blir det lght. I hotellets korridorer är väggarna av rödbrunt tegel.
Hotellrummet är "marint" inrett. Marinblått, vitt. Mässing. Brun mahogny. Stenhård inbyggd-i-väggen soffa och tavla med signalflaggor ovanför. Ett runt fönster i toadörrn. S/V foton på gamla arga lotsar och skepp.

Jag kan inte koppla upp mig på hotellets trådlösa nätverk och receptionisten vet då rakt inte varför.
Jag surfar och bloggar via mobilen men det går segt. Jag vill gå på bloggrond, men det går inte.
Skypade med en ovanligt grovpixlig Filmstjärna och sa godnatt.

Nu längtar jag hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Där har jag bott. Det är ganska deppigt såvitt jag minns, ja.

Sus sa...

Ta en promenad upp på Södra Berget.
Sen orkar du inte ens längta hem.

Fredrik sa...

Ja gör det, och hälsa på mig:)

Snokis sa...

Men då kan ni ju ha pixlig skypingsex.