måndag 17 november 2008

Årets kommentator

Året börjar ticka mot sitt slut. Det är tid för retrospektiv. På Barlachs blogg skall idag pris för bästa manliga respektive kvinnliga blogg, Guldbloggen och Diamantbloggen delas ut. Det är spännande, roligt och en tjusig fjäder i hatten på den som mottager utmärkelsen.
MEN, kära vänner, MEN!
Min ödmjuka åsikt är att en bloggs underhållningsvärde är, lika ofta som att bloggaren själv är genial, summan av inlägg och kommentarer. Detta ger vid handen att en faktor glömts bort i ovan nämnda prisutdelning. Något vill jag råda bot och bättring på, icke minst på grund av att flera briljanta kommenterare inte själva ligger inne med någon blogg.

Så vem, mina vänner, skall få 2008 års Plex-Pärla?
Vem är det som finurligast vänder på våra formuleringar, hittar nya, smarta och roliga vinklar på det vi skrivit, kort sagt:
Vem vidgar våra vyer värst?
Nominera i kommentarsfältet, giv gärna exempel om det låter sig göras, på extra exemplariska kommentarer.

Den första december kungörs vem som tagit hem segern.

15 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag har många roliga kommentatorer, men om jag ska välja ut en enda så vill jag nog nominera Ökenråttan.

Snokis sa...

Jo, kommentarerna är verkligen minst halva nöjet!

Peter Barlach sa...

Grejen är att jag måste nominera Figge och Godiva även här. Och Erik Ahrnbom.

Anders Sparring sa...

Jag är inne på samma linje som P B, det måste bli en bloggare.

Så, för hennes kärleksfulla kommentarer och vänliga i medgång så väl som motgång: Lilla Blå.

Och så du förståss kära Huskors. Du är också en pärla i kommentarsfältet.

Fredrik sa...

Göte-Börje, han är kungen över kommentarer:)

Godiva sa...

Bra initiativ!!

Jag har många favoriter, ska rota lite...

Figges Blogg sa...

Du är härmed nominerad, jävigt värre!

Söderberg sa...

jag själv

eller lagerström

Anonym sa...

Ahrnbom, för bövelen. Fast Peter Bollocks hann visst före, ser jag nu.

Lotten Bergman sa...

Ö-helena för bövelen!

Översättarhelena sa...

Puh! Äntligen!

Peter Barlach sa...

Huskorset såklart, men hon kan väl inte vinna? Eller delar du ut pris till dig själv?

Huskorset sa...

Peter: Nä, det gör jag verkligen inte.
Men jag blir icke desto mindre oerhört smickrad.

Anonym sa...

Ö-helena (om du inte vill kallad Ö-helan som det av misstag råkade bli först!) måste naturligtvis få en nominering av mig också!

Översättarhelena sa...

Dieva, du får kalla mig precis vad du vill när du är så snäll och nominerar mig!