fredag 15 augusti 2008

Men lite tomatskryt kan jag bjuda på



11 kommentarer:

Peace in mind sa...

Det där skrytet impar starkt på mig. Var, människa har du hittat de tomaterna? Och snälla, rara, säg inte att de växer i ditt lilla växthus...då faller jag i gråt...

Söderberg sa...

det är klart hon har odlat dom själv
annars är det ju inget skryt

ärligt talat HK
det här med jobb och sånt
du kan ju så otroligt mycket
du verkar vara passionerad, fokuserad, smart, noggrann m.m. m.m.

du borde kunna jobba med ungefär vad som helst

skaffa ett riktigt jobb (med fria tider; skriv nåt, skriv en kokbok, skriv manus om du kan, fast det verkar du ju redan hålla på med, börja sälja marmelad och gelé. Vad som helst egentligen!) och tjäna pengar på det, skådespela på fritiden och jobba långsiktigt med det

skulle vilja skriva lite utförligare, men orkar inte.
men jag tror du fattar ungefär vad jag menar

lycka till/O

Anonym sa...

SJUKT snygga tomater. Min egen stackars tomatplanta sjunger på sista versen i köksfönstret, men har hittills lyckats under stor möda producera åtta små underbart smakande tomater. Åtta. Det fins tre små gröna kvar. Klart över förväntan, kan jag säga.

Peter Barlach sa...

ojojojojojojojoj vad coolt!

Snokis sa...

Vackert!

Huskorset sa...

Anna: Jo, dom växer i växthuset... Men grina inte nu, jag medger gärna att jag ståtade med lånta fjädrar - det är Filmstjärnan jag skryter med eftersom det är han som är tomatkungen.

Söderberg:
Jag har suttit här och funderat en lång stund över vad jag ska svara, eftersom jag går i likartade, men oformulerade, tankar själv. Jag förstår vad du menar. Få ord men tydligt budskap och de satte i gång funderingar i riktningar jag aldrig kunnat tänka mig. Shite, jag kanske skulle gå i terapi igen.
Men tack tusen för orden. Kram.

Huskorset sa...

Suz: Bra jobbat!
Peter och Snok: Puss på er!

Anonym sa...

Du är dessutom en jävel på att bygga specialmodeller av trädgårdsbord med tippanordning. Det vet jag, för det drömde jag häromnatten.

Anonym sa...

Oj. Kan du eller tomatkungen avslöja vad de gula päronformade små darlingsarna heter?

Huskorset sa...

Lilla Blå: Haha, vad sjukt. Vad ska man ha dom till, kan man ju fråga sig.

helena: Absolut, de heter "Gul pärontomat" och jag skojar inte. Det latinska vet jag inte.

Huskorset sa...

anna funderar: Du kan väl höra av dig om det blir något mer bloggande någon annan gång..?