tisdag 13 maj 2008

I-landsproblemen hopar sig

Jag fick inte novellfilmsrollen, den gick till en annan stadig och lysande aktris/kommedienne. Trist, men det är alltid lättare att bli brädad av någon man tycker är bra. Men fanken ijallefall.

Lånemobil innebär också att jag är tillfälligt av med min mobil-telefonbok. Det för med sig att jag inte har en aning om vem som skickar sms om vad egentligen. Det är lite skoj att skoj kräver en konkret avsändare för att vara riktigt skoj.

Inga pengar har jag heller eftersom Guds och a-kassans kvarnar mal långsamt men de mal säkert (...hmmm? Not anymore, verkar det). På H&M igår skulle jag köpa lase-byxor & trikåtights för en billig penning, trodde jag. Icke sa Kortet. Medges ej. Snopet, nu blir jag byxlös i hemmiljön.

...och så är det shite att inget kontinuerligt jobb ha (som vanligt). Men, jag säger som Godiva.
För jag ska vara dataspelsråtta ikväll, och det är inte det sämsta.

1 kommentar:

Snokis sa...

Beklagar, om rollen alltså. Men lite roligt att du går omkring i bar underkropp.