torsdag 8 maj 2008

Bambamän, finns dom?

Femåringen ska på "klassbesök" i morgon mellan 8.45 och 9.45. Han ska få hälsa på sin nya förskoleklass och de som ska gå i ettan och tvåan när han börjar. Detta är stort och mycket spännande:

"Jag undrar hur man gör? Måste man prata engelska?"

frågade han enligt Filmstjärnan vid aftonens kvällsprat. Och matsal heter ju bamba på västkusten. Det är bara att hacka i sig:

"Hur ser det ut i bamba? Hur gör man när man får mat?"
"Ja, det finns en bambatant som..."
"...eller en bambaman."
"...ja. Eller en...bamba...man."

Själv missar jag, till mitt stora förtret, denna milstolpe i min förstföddes liv då jag ska bli hämtad klockan 06.10 för att i tid hinna få på tillräckligt med läppstift och pancake innan jag ska (förmodligen med ryggen mot och till hälften ur bild) droppa ögondroppar i ögona på Danmarks Stolthet inför resten (typ) av grannlandets främsta skådespelare, och några svenska.
It´s a tough job, but someone´s got to do it.

2 kommentarer:

Snokis sa...

Måste man prata danska då?

Huskorset sa...

OM MAN HAR REPLIK så kanske man får det. Det hade jag inte...
...å andra sidan är jag redan hemma igen och har jobbat klart. Ur fokus? Jajamen. ;)