söndag 27 april 2008

Murphy´s law

Den sista veckan innan manuset ska vara klart, innan Pitchin´Hell börjar. Jag behöver tid att läsa, skriva om, läsa igen, låta vila en dag, läsa om, ändra scenordning, läsa ytterligare en gång, korrläsa...etc.
Då ägnar jag dagar och nätter åt att ta hand om manfolket i familjen som alla tre insjuknat i grav vårförkylning. Först kroknade Lillkillen i måndags, sedan Femåringen (minns den åttonde feberkrampen hos Isländske grannen för ett par dar sedan) och ingen av dem är riktigt kry än. Och nu ligger Filmstjärnan en trappa upp med 39,5 och skakar i konvulsioner.

Men vad gör jag då när jag tar en pyttestund till "egen tid"?
Bloggar.
Skyll mig själv.

2 kommentarer:

Snokis sa...

Det är inte riktigt friskt, men väldigt roligt.

Godiva sa...

Vilken tur vi har att du tänker på oss lite också och bloggar!