måndag 24 mars 2008

Aldrig har ett glas Grahams Late Bottled Vintage suttit bättre.

Ett av tecknen på att man börjar bli vuxen på riktigt är att man har svårt att skilja årgångarna på storhelgerna åt:
"Var det den julen vi var i Skåne?"
"Nej, då var vi hemma, för jag var höggravid"
"Nej, för det var när Femåringen låg i magen."
"Nej, för då var vi..."

Vår "påsken 2008" kommer att gå till historien som:

"Jaaaaa visst ja, det var då vi hade vår allra sista helgstädning på Underbara Kooperativet i Stan, jag låste mig ute och vi skulle ha påskmiddag med Inspicienten m familj och Femåringen fick först sin sjunde feberkramp och sedan vinterkräkan, både Gudmor Araben och Mormor kom på besök på påskdagen och vi var tvungna att åka och tömma Rosentorp-sommarpörtet vid Vänern på annandagen, mitt i värsta snöovädret, hyrd lastbil med usla vinterdäck och när vi lastade & städade ur stugan - utan värme & rinnande vatten - och det snöade lovikkavanteflingor stod granngubben (vars föräldrar troligen är syskon) bredvid med händerna på ryggen och sa:
"Di sajer att de´ snöar möcket i Halland."

och
"Ja, ja´ sajer de´ ä ente klokt så möcket skräp en samlar på sig när en s´a flötta, så de´ kan en alri´tro".

och sedan kom vi inte uppför backen, lastbilsfan bara gled och Skärgårdsdoktor-godsägaren fick komma och dra upp oss till stora vägen med sin Range Rover och det tog två timmar att köra mellan Alingsås och Jonsered (mot vanliga 35 min) i vansinnes-snöglopp och glidande lastbilar och fanskap. När vi kom hem fick vi skotta oss in i trädgården och fram till förstukvisten - deeeet var påsken 2008, ja. "

I morgon ska vi lasta ur lastbilshelvetet också. När det kommit två dm snö till.

3 kommentarer:

Ataharis sa...

Behöver ni hjälp? Hör av er i så fall. Jag kan vara rätt stark ibland.

moder solo sa...

Nu har jag läst detta och feberkrampsinlägget och under de få minuterna som det tog att läsa dom så har jag skrattat och gråtit och gråtit igen och ......ja, SKRIV EN BOK!!! Vem bryr sig om Martina Haag och Linda Skugge....detta är ju på riktigt...puss

Huskorset sa...

Tack båda två!