torsdag 20 september 2007

Mycket nu

Det är inte klokt vad jag har häcken full fast jag inte jobbar.
Rättelse: Ska vara "..inte är anställd någonstans".

Jag ligger i som en vessla och sköter de konstiga kontakterna med a-kassa & f-kassan (nej, det är inte klart än). När jag ringde f-kassan igår ang. den blankett jag beställt, fått, skrivit på skickat till min arbetsgivare, fått tillbaks och till sist skickat iväg till f-kassan - för att få den blankett jag egentligen behöver, den som jag nu väntat på i tre veckor - ja, då lät det:

"Oj, då, här låg den i en posthög!".

Så det var alltså en förbannad tur att jag ringde, annars hade den legat kvar. Efteråt kan jag inte begripa att jag inte skällde ut karlfan som lovade:

"...ordna med det den här veckan."

Den här veckan! DEN HÄR VECKAN!!!

Tack tack snälla nån, tackar ödmjukast, jag har ju bara gått utan någon fast inkomst sedan maj, tacktack nej gör er inget extra besvär för min skull tackatckackacakckakkkkkakaataack...

Inga kommentarer: